Тест з теми «Українські землі у складі Російської імперії на початку ХХ ст.»

Дистанційне навчання. Історія України. 9 клас

 

Учитель: Гаврилюк Ю.П.

 

Тест з теми «Українські землі у складі Російської імперії на початку ХХ ст.»

Ці завдання необхідно виконати письмово. На роботі вказати прізвище учня. Зображення з виконаними завданнями відправити вчителю до 15 квітня 2020 р. включно на ел. адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. . Після зазначеного терміну оцінка за роботу буде знижена на 3 бали, а після наступного за розкладом уроку з історії України (21 квітня) – ще на 3 бали.

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1. У якому регіоні України під час Столипінської аграрної реформи початку ХХ ст. більшість селян закріпила свої земельні володіння у приватну власність, вийшовши з общини?

А  Правобережжі

Б  Лівобережжі

В  Півдні

Г  Слобожанщині

 

2. Під час проведення Столипінської аграрної реформи:

А  заохочувалося створення хуторів і відрубів

Б  примусово відчужувалися поміщицькі землі

В  розвивалося общинне (громадське) землеволодіння

Г  вводилося зрівняльне землекористування «за трудовими нормами»

 

3. У роки революції 1905–1907 рр. в Російській імперії відбулася:

А  легалізація діяльності українських політичних партій

Б  перша спроба відкрити недільні українські школи

В  об’єднання «Просвіт» у Товариство українських поступовців

Г  реорганізація Української православної церкви

 

4. Поява українських парламентських громад у Державній Думі Росії була зумовлена:

А  революційними подіями 1905–1907 рр.

Б  виданням циркуляру про заборону реєстрації товариств «інородців»

В  формуванням самостійницької течії в українському русі

Г  проведенням Столипінської аграрної реформи

 

5. Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла:

А  завершенню промислового перевороту

Б  створенню монополістичних об’єднань

В  націоналізації великих підприємств

Г  подоланню залежності від іноземного капіталу

 

6. Яка головна причина міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?

А  аграрне перенаселення

Б  політичні утиски

В  національно-релігійний гніт

Г  низький рівень промислового розвитку

 

7. Яка країна на початку ХХ ст. визнала свої зовнішньополітичні пріоритети таким чином: «1) приєднати західні землі та з належною поступовістю викорінити тут мазепинський дух; 2) заволодіти протоками, які мають для нас виключне значення для виходу нашого флоту... в Середземне море»?

А  Російська імперія

Б  Австро-Угорщина

В  Німеччина

Г  Франція

 

8. Якими були причини аграрного перенаселення Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?

А  демографічний вибух і збереження великого землеволодіння

Б  соціальне розшарування та зростання кількості робітників

В  скасування панщини та міграція селян із західноукраїнських земель

Г  поразка першої російської революції та проведення Столипінських реформ

 

9. У ХІХ – на початку ХХ ст. розвиток машинної індустрії долає такі стадії розвитку: промисловий переворот, індустріалізація, монополізація. Реформи 60–70-х рр. ХІХ ст. сприяли:

А  початку промислового перевороту

Б  завершенню промислового перевороту і початку індустріалізації

В  завершенню монополізації

Г  завершенню індустріалізації та початку монополізації

 

10. Характерна ознака розвитку сільського господарства Наддніпрянської України на початку ХХ ст. – це:

А  високий рівень товарності селянських господарств

Б  домінування фермерських господарств

В  відсутність поміщицьких господарств

Г  хронічне селянське малоземелля

 

11. На початку ХХ ст. православна церква на українських землях була:

А  складовою Української греко-католицької церкви

Б  складовою Російської православної церкви

В  складовою Грецької православної церкви

Г  самостійною (автокефальною) церквою

 

12. Українські парламентські громади в І та ІІ Державних Думах Російської імперії обстоювали:

А  гасло ліквідації «межі осілості» в українських губерніях

Б  вимогу створення української автокефальної церкви

В  право України на початкову школу і судочинство українськоюмовою

Г  ідею скасування Емського указу

 

13. Правонаступницею якої партії в 1905 р. стала Українська соціал-демократична робітнича партія?

А  Революційної української партії (РУП)

Б  Русько-української радикальної партії (РУРП)

В  Української народно-демократичної партії (УНДП)

Г  Української народної партії (УНП)

 

14. У якому місті на українських землях у роки революції 1905–1907 рр. виникла перша рада робітничих депутатів?

А  Києві

Б  Катеринославі

В  Юзівці

Г  Одесі

 

15. У яких скликаннях російської Державної Думи були створені українські думські громади?

А  І та ІІ

Б  ІІ та ІІІ

В  І та ІV

Г  ІІІ та ІV

 

16. Хто був керівником Української думської громади у І Державній Думі Росії?

А  М. Міхновський

Б  М. Грушевський

В  І. Шраг

Г  В. Шемет

 

17. Яку інформацію можна отримати з наведеної історичної карти?

А  визначити відповідність адміністративно-територіальногоустроюукраїнських земель межам розселення українців на початокХХ ст.

Б  визначити економічну спеціалізацію регіонів України на початок ХХ ст.

В  визначити загарбницькі плани держав щодо українських земель напередодні Першої світової війни

Г  визначити особливості українського національно-визвольного руху на початку ХХ ст.

 

18. Укажіть ім’я державного діяча ХХ ст., якому належить наведений уривок із виступу в Державній Думі Росії на захист пропонованої ним реформи.

«В основу закону 9 листопада покладена певна думка, певний принцип... У тих місцевостях Росії, де особистість селянина отримала вже певний розвиток, де община як примусовий союз ставить перешкоду для його самодіяльності, там необхідно дати йому свободу працювати, багатіти, розпоряджатися своєю власністю; треба дати йому владу над землею, треба позбавити його від кабали віджилого общинного ладу».

А  П. Столипін

Б  П. Валуєв

В  М. Терещенко

Г  О. Брусилов

 

19. Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?

«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської... До обов’язків уряду ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»

А  створення губернських зборів і земських управ

Б  утворення Української автокефальної церкви

В  поява перших україномовних періодичних видань

Г  відкриття в усіх університетах кафедр історії України

 

20. Кому з діячів українського визвольного руху найбільш імовірно могло належати таке висловлювання?

«Час вишиваних сорочок... минув і ніколи вже не вернеться.

Українська інтелігенція стає до боротьби кривавої і безпощадної. Вона вірить в сили свої і вона виповнить свій обов’язок. Вона виписує на своєму прапорі ці слова: “Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна від Карпат аж до Кавказу... Наша нація ступила на новий шлях життя, а ми мусимо стати на її чолі, щоб вести до здійснення великих ідеалів" ... Державна самостійність єсть головна умова існування нації, а державна незалежність єсть національним ідеалом у сфері міжнаціональних відносин».

А  М. Грушевському

Б  М. Міхновському

В  Д. Донцову

Г  М. Драгоманову

 

21. Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905–1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела?

«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури… Південноросійська народна школа не має потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги на українській мові не тільки некорисні, але й небезпечні...»

А  великодержавний шовінізм

Б  земельна реформа П. Столипіна

В  міграція росіян на Південь і Схід України

Г  подолання сепаратизму поляків-землевласників Правобережжя

 

22. Яке щоденне періодичне видання було започатковане в роки революції 1905–1907 рр. Є. Чикаленком?

А  «Зоря Галицька»

Б  «Рада»

В  «Основа»

Г  «Громада»

 

Завдання на встановлення відповідності

23. Установіть відповідність між історичними постатями та їхніми характеристиками.

1  М. Терещенко
2  Є. Чикаленко
3  П. Столипін
4  В. Каразін
 

А  Громадський і політичний діяч, організатор і видавець першої щоденної україномовної газети

Б  Прем’єр-міністр Росії, ініціатор ґрунтовної аграрної реформи; прирівняв українців, що проживали в Російській імперії, до «інородців»

В  Підприємець, цукрозаводчик, землевласник, меценат української культури

Г  Вчений, винахідник, громадський діяч, ініціатор відкриття Харківського університету

Д  Актор, режисер, видатний діяч українського театру

 

24. Установіть відповідність між назвами українських політичних партій та їхніми характеристиками.

1  Русько-українська радикальна партія (РУРП)
2  Українська національно-демократична партія (УНДП)
3  Революційна українська партія (РУП)
4  Українська народна партія (УНП)
 

А  Провідна партія Галичини, центральне місце у програмі якої посідала ідея створення української автономії в імперії Габсбурґів

Б  Партія Наддніпрянської України соціал-демократичного спрямування, що виступала за парламентаризм і федералізм як засіб забезпечення автономії України у складі Росії

В  Перша українська політична партія, у програмі якої було закріплено та обґрунтовано постулат політичної самостійності України

Г  Партія Наддніпрянської України самостійницького напряму, яка об’єднувала національних радикалів навколо ідеї боротьби за створення незалежної України

Д  Перша українська політична партія Наддніпрянської України, програмним документом якої стала брошура «Самостійна Україна» М. Міхновського

 

25. Установіть відповідність між періодами та подіями.

1  1900–1903 рр.
2  1905–1907 рр.
3  1906–1916 рр.
4  1911–1913 рр.
 

А  «Справа Бейліса»

Б  Діяльність Української думської громади

В  Економічна криза в Російській імперії

Г  Перша російська революція

Д  Столипінська аграрна реформа

 

Завдання на встановлення правильної послідовності

26. Установіть послідовність подій.

А  «Божою милістю Ми, Олександр ІІ..., оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів»

Б  «Не допустити ввезення в межі імперії... будь-яких книжок…, що видаються за кордоном малоросійською говіркою, ...припинити видання газети “Київський телеграф"»

В  «Видання книг малоросійською мовою як духовних, так і навчальних для першопочаткового читання народу, припинити...»

Г  «За рік після його оприлюднення виходило майже 29 українських періодичних видань. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб" у Лубнах і щоденної української газети “Громадська думка" в Києві...»

 

27. Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя початку ХХ ст.

А  Створення української парламентської громади в І Державній Думі

Б  Повстання матросів на броненосці «Князь Потьомкін-Таврійський»

В  Видання Маніфесту царя Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод

Г  Створення Революційної української партії (РУП)

 

28. Установіть послідовність подій.

А  «Справа Бейліса»

Б  Утворення ТУП

В  Третьочервневий переворот

Г  Убивство в Києві П. Столипіна

 

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді.

29. Які завдання мали бути вирішені під час земельної реформи П. Столипіна?

1  розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції

2  ліквідувати панщину та кріпосницьку залежність селян

3  підірвати землеволодіння Російської православної церкви

4  подолати гостру кризу сільськогосподарського перевиробництва

5  підняти економічну ефективність сільського господарства

6  зміцнити соціальну опору самодержавства на селі

7  розв’язати проблему аграрного перенаселення

 

30. Які події відбувалися на території України в роки революції 1905–1907 рр.?

1  убивство в Києві прем’єр-міністра Росії П. Столипіна

2  повстання у Києві саперного полку під керівництвом підпоручика Б. Жаданівського

3  повстання на броненосці «Князь Потьомкін-Таврійський»

4  утворення Української революційної партії

5  повстання селян у Великих Сорочинцях

6  створення Товариства українських поступовців (ТУП)

7  «Справа Бейліса»

 

31. Що мали на меті реформи прем’єр-міністра Росії П. Столипіна?

1  ліквідувати поміщицьке господарство

2  зруйнувати селянську общину (громаду), утвердити приватну власність на землю, модернізувати сільське господарство

3  забезпечити домінування Росії на світовому ринку продовольства

4  створити соціальну опору царизму на селі, ліквідувати соціальну базу для революційного руху на селі

5  ліквідувати аграрне перенаселення в центральних районах Росії, України, освоїти простори Сибіру та Далекого Сходу

6  установити конституційну монархію

7  приборкати національні рухи в Російській імперії

 

32. Якими були позитивні наслідки революції 1905–1907 рр. для українства Наддніпрянської України?

1  скасування панщини

2  запровадження української мови в школах і судочинстві

3  створення українського університету

4  поява україномовної преси

5  надання окремого представництва українцям у Державній Думі Росії

6  поява різноманітних українських організацій; було здобуто перший досвід парламентської діяльності

7  скасування для селян викупних платежів