Методичний семінар-практикум “Міжпредметні зв’язки на уроках математичних наук” 6 квітня 2017 року
- Деталі
- Опубліковано: П'ятниця, 30 червня 2017, 19:22
- Перегляди: 523
Методичний семінар-практикум “Міжпредметні зв’язки на уроках математичних наук” 6 квітня 2017 року
З метою вдосконалення професійної майстерності педагогів у нашій школі було проведено семінар-практикум для вчителів міста на тему “Міжпредметні зв’язки на уроках математичних наук”.
В світі впровадження педогогічної реформи та зростання потреби математичних знань тема надзвичайно актуальна та необхідна.
У теоретичній частині досвідом роботи з даної теми поділились учителі кафедри.
У практичній частині була проведена гра “ЩО? ДЕ? КОЛИ?” у якій прийняли участь учні 6-х класів.
Семінар - методична панорама 19 грудня 2012 року
- Деталі
- Опубліковано: Субота, 22 червня 2013, 15:58
- Перегляди: 2242
Семінар - методична панорама 19 грудня 2012 року
19 грудня 2012 року в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №15 Вінницької міської ради відбувся семінар - методична панорама для голів МО класних керівників школи І ступеня на тему «Практичне застосування форм позаурочного виховання як складової частини навчально-виховного процесу в початковій школі».
У процесі роботи були розглянуті питання:
▪ завдання школи І ступеня;
▪ основні напрямки виховної роботи методичного об’єднання навчального закладу: організація і проведення методичних тижнів, декадників, стан виховної та позакласної роботи;
▪ забезпечення духовного, інтелектуального, фізичного розвитку дитини в умовах комплексу ДНЗ – школа (проілюстровано відеофрагментами спільних заходів школи і ДНЗ №№ 45,75);
▪ проведення тематичних виховних заходів.
Мета семінару: обмін досвідом з питання організації діяльності класних керівників, спрямованої на об’єднання зусиль школи, сім’ї та громадськості з метою виховання активного громадянина сучасного суспільства.
З інформацією про заклад, досягнення педагогічного колективу школи І ступеня виступив директор О.І. Черешнюк.
У роботі семінару взяла участь методист з виховної роботи міського методичного кабінету Коваль С.О., яка наголосила, що виховний процес у школі є частиною процесу формування особистості, що об'єднує навчання і виховання дитини. З погляду педагогіки, процес виховання – взаємодія педагогів та вихованців, організація та стимулювання активної діяльності з оволодінням ними соціальним і духовним досвідом, цінностями, відносинами. Важливим є особистісно-орієнтований підхід у вихованні молодших школярів, оскільки для дітей цієї вікової групи характерна особлива сенситивність до морально-етичних впливів, а надто сприйняття норм культурної поведінки, спілкування, мовного етикету, культури взаємовідносин.
Заступник директора з виховної роботи Питель Р.М. акцентувала увагу присутніх на тому, що виховання молодших школярів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у виховну роботу, а також зупинилася на організації гурткової роботи – однієї з форм позаурочного виховання молодших школярів.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Пастух Л.М. ознайомила присутніх із колективом учителів початкової школи, що працює над створенням виховного середовища, в якому надається можливість реалізації індивідуальних запитів, інтересів, потреб дитини, її творчого потенціалу, наповнюють конкретним змістом виховний процес, адже: «Колектив, – за словами В.О. Сухомлинського, – це дуже чутливий інструмент, який творить музику виховання, необхідну для душікожного вихованця, творить тільки тоді, коли цей інструмент настроєно».
Доречно прозвучали й слова О.А. Захаренка: «До школи учень має бігти, а не йти, знаючи, що в школі він пізнає, відкриває свою сутність у цьому мінливому світі. У школі його не образять, на нього не гримнуть, а порадять, підтримають, дадуть можливість розкрити себе, свою творчу обдарованість…».
Доповідач зупинилась на ролі і функціях школи І ступеня, наголосивши, що початкова школа – це школа позитивної соціалізації дитини через виховну роботу, школа – системи цінностей та позитивних установок, народжених у діяльності, школа розуміння, діалогу культур, школа розвитку мотивів особистості до пізнання та творчості.
Пастух Л.М. навела приклади різноманітних традиційних форм виховної роботи: щороку проходить декада початкової школи «Кожна дитина – талановита», діти беруть участь в акціях «Бережіть птахів», «Допоможемо птахам взимку», «Бережіть навколишнє середовище», а також у благоустрої шкільної території, у загальношкільних виставках учнівських робіт. Вчителями початкових класів регулярно проводяться різноманітні заходи з вивчення правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки (виховні бесіди, вікторини, конкурси, екскурсії, перегляд вистав, виставки малюнків; свята: Новорічні, Різдвяні, Великодні, до Дня Матері, 8 Березня, Дня Захисника Вітчизни, до Дня Перемогита Дня Українського Козацтва, свято Букваря, свято прощання з початковою школою та багато інших. У кожному класі традиційно проходять різноманітні виховні заходи, спортивні свята та змагання, екскурсії до музеїв.
Насамкінець прозвучали слова Дороті Лов Нолт: «Дитина, оточена приязним ставленням, вчиться радості життя… Дитина, яку заохочують, учиться вірити в себе».
З доповіддю «Практичне застосування форм позаурочного виховання, як складової частини навчально-виховного процесу» виступила В.А.Слизькоуха.
Доповідач звернула увагу на те, що важлива роль у вихованні учнів, розширенні і поглибленні їхніх знань належить організованій виховній роботі у позаурочний час.
Головною педагогічною цінністю, відзначила педагог, вважається дитина, а виховний процес – розвиток дитячої особистості. Кожен педагог має виховувати в учнів ціннісне ставлення до себе, інших людей, природи і суспільства через використання різноманітних засобів.
Позаурочна робота виховує в учнів цілеспрямованість, товариськість та зацікавленість навчанням, об’єднує школярів у дружні колективи, зв’язані загальними інтересами та захопленнями.
Керівник МО розповіла про планування виховної роботи, її місце та роль у формуванні особистості учня, наголосила, що успіху позаурочної виховної роботи сприяє чітка організація, вибір змісту та форм з дотриманням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
Головна особливість позаурочного виховного процесу, підкреслила доповідач, полягає в тому, що він будується на взаємній співтворчості, взаємодопомозі, зацікавленості у спільному успіхові і результаті діяльності.
Доповідь супроводжувалася фото- та відеоматеріалами, які викликали інтерес в учасників методичної панорами.
У процесі обміну досвідом щодо форм, методів та принципів виховної роботи з молодшими школярами, учасники методичної панорами визначили основні завдання та шляхи їх реалізації.
Співдоповідач Чубатюк С.В. виступила з творчим звітом «Кожна дитина – таланту перлина», епіграфом до якого стали слова «Виховання – велика справа: ним вирішується доля людини».
Світлана Вікторівна наголосила, що сьогодні, як ніколи раніше, доля людини залежить від її вихованості і в молодшому шкільному віці ключовою фігурою цього процесу залишається класний керівник.
Учитель з багаторічним стажем вивела свою формулу успіху:
1. Чим більше віддаю себе дітям, тим більше від них одержую.
2. Дітей не потрібно виховувати, з ними треба товаришувати.
3. Кожна дитина – таланту перлина!
У доповіді висвітлено питання співпраці з підлеглими ДНЗ №45, 75, народження нового колективу – 1-А класу. Педагог поділилася досвідом роботи над формуванням перших шкільних звичок, виробленням загальнонавчальних умінь і навичок, а також ознайомила з девізом, прапором та піснею класу.
У залі не знайшлося байдужих до змістовної, яскравої розповіді, проілюстрованої мультимедійною ілюстрацією та відео матеріалами з позашкільної роботи з класом. До уваги учасників методичної панорами Світлана Вікторівна запропонувала фотозвіт щодо проведених екскурсій у планетарій, друкарню, на фабрику «Рошен», завод «Караван» та в музей пожежної частини, а також підготовлений захід до Дня української писемності.
Н.В. Безверхня виступила з доповіддю на тему: «Тематичні виховні заходи». Педагог поділилася досвідом проведення різноманітних виховних заходів, а також, як допомогти дітям знайти свій ключ до успіху, вказати їм шлях до самовдосконалення.
Для себе вчитель виробила напрямки роботи:
▪ знати кожну дитину;
▪ любити всіх дітей;
▪ вселяти впевненість у свої сили;
▪ отримувати радість, задоволення від виступу;
▪ жити у світі творчості;
▪ тісно співпрацювати з батьками.
Учитель переконана: у кожному учневі потрібно виховати, перш за все, сильну особистість з ясно вираженим «Я», щоб, маючи право вибору, він чинив так, як підказує йому совість, – по-справедливості.
Розповідь була підкріплена мультимедійними презентаціями.
Заввіділом початкового технічного моделювання Вінницького обласного центру технічної творчості учнівської молоді Пилипчук О.Г. підготувала майстер-клас «Виготовлення різдвяного віночка».
Пожвавив роботу семінару міні-концерт «Музичний серпантин» (відповідальна Рибаченко В.П.)
Учасники міського заходу з задоволенням відпочили на «Веселій перерві», проведеній учителем Швець Катерина Євгеніївна з учнями 2-Б класу.
Було представлено виставку методичних матеріалів, портфоліо вчителів, зразки учнівських проектів. Учасники семінару ознайомилися з навчально-методичною базою школи І ступеня, матеріально-технічним забезпеченням кабінетів, виставкою художньо-технічної творчості учнів початкової школи та кращими зразками класних газет.
Методист із навчальних дисциплін (початкова школа) Антонішина Ю.М подякувала творчому колективу початкової школи та адміністрації закладу за змістовну й цікаву методичну панораму, нагадавши слова А.С.Макаренка: “Виховання – процес соціальний у найширшому розумінні, виховує все: люди, речі, явища, але передусім і найбільше – люди. Серед них на першому місці – батьки й педагоги».
Заступник директора з навчально-виховної роботи Пастух Л.М.
Обмін перспективним педагогічним досвідом
- Деталі
- Опубліковано: П'ятниця, 21 червня 2013, 18:55
- Перегляди: 3128
Обмін перспективним педагогічним досвідом
1) Майстер-клас для вчителів міста на тему «Практичне застосування ІКТ у викладанні суспільних дисциплін» 28 лютого 2010 року. Учитель: Гаврилюк Ю.П. »»»
2) »»»
3) Семінар - методична панорама для голів МО класних керівників школи І ступеня на тему «Практичне застосування форм позаурочного виховання як складової частини навчально-виховного процесу в початковій школі» 19 грудня 2012 року »»»
4) Семінар для Школи інтерактивного навчання освітян 10 квітня 2013 року »»»
5) Учитель: Гаврилюк Ю.П. Семінар із досвіду роботи переможців фахових конкусів ("Кращий навчально-методичний посібник" у рамках акції «Ярмарок фахових сподівань» загальноміського проекту «Ім'я в освіті міста» в номінації "Електронний навчальний посібник") для голів шкільних методоб'єднань вчителів історіїї та права на тему "Впровадження технології змішаного навчання в педагогічну діяльність учителя історії" 11 грудня 2015 року. »»»
6) Методичний семінар-практикум для вчителів міських шкіл «Міжпредметні зв'язки на уроках математичних наук» 6 квітня 2017 року »»»
Семінар для Школи інтерактивного навчання освітян 10 квітня 2013 року
- Деталі
- Опубліковано: П'ятниця, 21 червня 2013, 19:42
- Перегляди: 1969
Семінар для Школи інтерактивного навчання освітян 10 квітня 2013 року
10 квітня 2013 року на базі закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Вінницької міської ради» відбувся семінар для Школи інтерактивного навчання освітян. Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методології та управління освітою ВОІПОПП, керівник академічної групи вчителів логіки Василенко Надія Володимирівна виступила з доповіддю про значення курсу «Логіка» у змісті освіти.
Заступник директора з навчально-виховної роботи закладу Пастух Людмила Михайлівна у своєму виступі підкреслила, що освіта ХХІ століття – це освіта для людини – особистості, яка володіє надзвичайно важливим логічним арсеналом: методами аналізу й узагальнення, вмінням доводити і спростовувати, робити правильні висновки, приймати обґрунтовані, раціональні в тій чи іншій ситуації рішення. З огляду на зазначене, маючи тверде переконання, що вивчення логіки сприяє становленню конкурентоспроможної особистості, розвитку професійної компетентності вчителя, колектив педагогів школи І ступеня 3 роки поспіль пропонує ввести до навчального плану курс «Логіка» (одна година на тиждень у 2-4 класах. Програма О.Митника).
У рамках роботи семінару слухачі курсів очно-заочної форми інтерактивного навчання відвідали уроки логіки вчителів Швець Катерини Євгеніївни (2-Б клас), Шахрайчук Ірини Валеріївни та Волошинської Алли Володимирівни (3-А, Б класи). При обговоренні уроків учителі обласних шкіл відзначили очевидну результативність викладання логіки: учні вільно висловлюються, залучаються до пошукової діяльності, що сприяє підвищенню зацікавленості процесом навчання; розвивається спостережливість, формується вміння відстоювати свої думки, бажання шукати додаткову інформацію.
Підводячи підсумки, Василенко Н.В. наголосила, що робота досить складна, але цікава, бо змушує кожного (і вчителя, і учня) переглянути свої можливості, працювати водночас і на перспективу - впливати на успіх у соціумі.
Дякуємо всім учасникам семінару за плідну співпрацю з питання вивчення та впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду роботи при викладанні курсу «Логіка» в школі І ступеня.
Заступник директора Пастух Л.М.