Методичний семінар-практикум “Міжпредметні зв’язки на уроках математичних наук” 6 квітня 2017 року

Методичний семінар-практикум “Міжпредметні зв’язки на уроках математичних наук” 6 квітня 2017 року

З метою вдосконалення професійної майстерності педагогів у нашій школі було проведено семінар-практикум для вчителів міста на тему “Міжпредметні зв’язки на уроках математичних наук”.

В світі впровадження педогогічної реформи та зростання потреби математичних знань тема надзвичайно актуальна та необхідна.

У теоретичній частині досвідом роботи з даної теми поділились учителі кафедри.

У практичній частині була проведена гра “ЩО? ДЕ? КОЛИ?” у якій прийняли участь учні 6-х класів.

Семінар - методична панорама 19 грудня 2012 року

Семінар - методична панорама 19 грудня 2012 року

19 грудня 2012 року в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №15 Вінницької міської ради відбувся  семінар - методична панорама для голів МО класних керівників школи І ступеня на тему «Практичне застосування форм позаурочного виховання як складової частини навчально-виховного процесу в початковій школі».

У процесі роботи були розглянуті питання:

▪  завдання школи І ступеня;

▪  основні напрямки виховної роботи методичного об’єднання навчального закладу: організація і проведення методичних тижнів, декадників, стан виховної та позакласної роботи;

▪  забезпечення духовного, інтелектуального, фізичного розвитку дитини в умовах комплексу ДНЗ – школа (проілюстровано відеофрагментами спільних заходів школи і ДНЗ №№ 45,75);

▪  проведення тематичних виховних заходів.

Мета семінару: обмін досвідом з питання організації діяльності класних керівників, спрямованої на об’єднання зусиль школи, сім’ї та громадськості з метою виховання активного громадянина сучасного суспільства.

З інформацією про заклад, досягнення педагогічного колективу школи І ступеня виступив директор О.І. Черешнюк.

У роботі семінару взяла участь методист з виховної роботи міського методичного кабінету Коваль С.О., яка наголосила, що виховний процес у школі є частиною процесу формування особистості, що об'єднує навчання і виховання дитини. З погляду педагогіки, процес виховання – взаємодія педагогів та вихованців, організація та стимулювання активної діяльності з оволодінням ними соціальним і духовним досвідом, цінностями, відносинами. Важливим є особистісно-орієнтований підхід у вихованні молодших школярів, оскільки для дітей цієї вікової групи характерна особлива сенситивність до морально-етичних впливів, а надто сприйняття норм культурної поведінки, спілкування, мовного етикету, культури взаємовідносин.

Заступник директора з виховної роботи Питель Р.М. акцентувала увагу присутніх на тому, що виховання молодших школярів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у виховну роботу, а також зупинилася на організації гурткової роботи – однієї з форм позаурочного виховання молодших школярів.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Пастух Л.М. ознайомила присутніх із колективом учителів початкової школи, що працює над створенням виховного середовища, в якому надається можливість реалізації індивідуальних запитів, інтересів, потреб дитини, її творчого потенціалу, наповнюють конкретним змістом виховний процес, адже: «Колектив, – за словами В.О. Сухомлинського, – це дуже чутливий інструмент, який творить музику виховання, необхідну для душікожного вихованця, творить тільки тоді, коли цей інструмент настроєно».

Доречно прозвучали й слова О.А. Захаренка: «До школи учень має бігти, а не йти, знаючи, що в школі він пізнає, відкриває свою сутність у цьому мінливому світі. У школі його не образять, на нього не гримнуть, а порадять, підтримають, дадуть можливість розкрити себе, свою творчу обдарованість…».

Доповідач зупинилась на ролі і функціях школи І ступеня, наголосивши, що початкова школа – це школа позитивної соціалізації дитини через виховну роботу, школа – системи цінностей та позитивних установок, народжених у діяльності, школа розуміння, діалогу культур, школа розвитку мотивів особистості до пізнання та творчості.

Пастух Л.М. навела приклади різноманітних традиційних форм виховної роботи: щороку проходить декада початкової школи «Кожна дитина – талановита», діти беруть участь в акціях «Бережіть птахів», «Допоможемо птахам взимку», «Бережіть навколишнє середовище», а також у благоустрої шкільної території, у загальношкільних виставках учнівських робіт. Вчителями початкових класів регулярно проводяться різноманітні заходи з вивчення правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки (виховні бесіди, вікторини, конкурси, екскурсії, перегляд вистав, виставки малюнків; свята: Новорічні, Різдвяні, Великодні, до Дня Матері, 8 Березня, Дня Захисника Вітчизни, до Дня Перемогита Дня Українського Козацтва, свято Букваря, свято прощання з початковою школою та багато інших. У кожному класі традиційно проходять різноманітні виховні заходи, спортивні свята та змагання, екскурсії до музеїв.

Насамкінець прозвучали слова Дороті Лов Нолт: «Дитина, оточена приязним ставленням, вчиться радості життя… Дитина, яку заохочують, учиться вірити в себе».

З доповіддю «Практичне застосування форм позаурочного виховання, як складової частини навчально-виховного процесу» виступила В.А.Слизькоуха.

Доповідач звернула увагу на те, що важлива роль у вихованні учнів, розширенні і поглибленні їхніх знань належить організованій виховній роботі у позаурочний час.

Головною педагогічною цінністю, відзначила педагог, вважається дитина, а виховний процес – розвиток дитячої особистості. Кожен педагог має виховувати в учнів ціннісне ставлення до себе, інших людей, природи і суспільства через використання різноманітних засобів.

Позаурочна робота виховує в учнів цілеспрямованість, товариськість та зацікавленість навчанням, об’єднує школярів у дружні колективи, зв’язані загальними інтересами та захопленнями.

Керівник МО розповіла про планування виховної роботи, її місце та роль у формуванні особистості учня, наголосила, що успіху позаурочної виховної роботи сприяє чітка організація, вибір змісту та форм з дотриманням вікових та індивідуальних особливостей учнів.

Головна особливість позаурочного виховного процесу, підкреслила доповідач, полягає в тому, що він будується на взаємній співтворчості, взаємодопомозі, зацікавленості у спільному успіхові і результаті діяльності.

Доповідь супроводжувалася фото- та відеоматеріалами, які викликали інтерес в учасників методичної панорами.

У процесі обміну досвідом щодо форм, методів та принципів виховної роботи з молодшими школярами, учасники методичної панорами визначили основні завдання та шляхи їх реалізації.

Співдоповідач Чубатюк С.В. виступила з творчим звітом «Кожна дитина – таланту перлина», епіграфом до якого стали слова «Виховання – велика справа: ним вирішується доля людини».

Світлана Вікторівна наголосила, що сьогодні, як ніколи раніше, доля людини залежить від її вихованості і в молодшому шкільному віці ключовою фігурою цього процесу залишається класний керівник.

Учитель з багаторічним стажем вивела свою формулу успіху:

1. Чим більше віддаю себе дітям, тим більше від них одержую.

2. Дітей не потрібно виховувати, з ними треба товаришувати.

3. Кожна дитина – таланту перлина!

У доповіді висвітлено питання співпраці з підлеглими ДНЗ №45, 75, народження нового колективу – 1-А класу. Педагог поділилася досвідом роботи над формуванням перших шкільних звичок, виробленням загальнонавчальних умінь і навичок, а також ознайомила з девізом, прапором та піснею класу.

У залі не знайшлося байдужих до змістовної, яскравої розповіді, проілюстрованої мультимедійною ілюстрацією та відео матеріалами з позашкільної роботи з класом. До уваги учасників методичної панорами Світлана Вікторівна запропонувала фотозвіт щодо проведених екскурсій у планетарій, друкарню, на фабрику «Рошен», завод «Караван» та в музей пожежної частини, а також підготовлений захід до Дня української писемності.

Н.В. Безверхня виступила з доповіддю на тему: «Тематичні виховні заходи». Педагог поділилася досвідом проведення різноманітних виховних заходів, а також, як допомогти дітям знайти свій ключ до успіху, вказати їм шлях до самовдосконалення.

Для себе вчитель виробила напрямки роботи:

▪  знати кожну дитину;

▪  любити всіх дітей;

▪  вселяти впевненість у свої сили;

▪  отримувати радість, задоволення від виступу;

▪  жити у світі творчості;

▪  тісно співпрацювати з батьками.

Учитель переконана: у кожному учневі потрібно виховати, перш за все, сильну особистість з ясно вираженим «Я», щоб, маючи право вибору, він чинив так, як підказує йому совість, – по-справедливості.

Розповідь була підкріплена мультимедійними презентаціями.

Виступ заступника директо...
Виступ заступника директора з ВР Питель Р.М.
Методисти ММК Антонiшина ...
Методисти ММК Антонiшина Ю.М., Коваль С.О.
Доповiдач - заступник дир...
Доповiдач - заступник директора з НВР Пастух Л.М.
Виступ керiвника МО Слизь...
Виступ керiвника МО Слизькоухоi В.А.
Творчий звiт класного кер...
Творчий звiт класного керiвника 1-А класу Чубатюк С.В.
Учасники семiнару
Учасники семiнару
Палiтра з досвiду роботи ...
Палiтра з досвiду роботи - класний керiвник 1-Б класу

Заввіділом початкового технічного моделювання Вінницького обласного центру технічної творчості учнівської молоді Пилипчук О.Г. підготувала майстер-клас «Виготовлення різдвяного віночка».

Майстер-клас
Майстер-клас
Наша творчiсть
Наша творчiсть
Чарiвнi рiздвянi вiночки
Чарiвнi рiздвянi вiночки
Переможцi
Переможцi

Пожвавив роботу семінару міні-концерт «Музичний серпантин» (відповідальна Рибаченко В.П.)

Веселий танок
Веселий танок
Спiває Вiра Салieва
Спiває Вiра Салieва
Чарівна гімнастка
Чарівна гімнастка
Вiтає ансамбль початкових...
Вiтає ансамбль початкових класiв

Учасники міського заходу з задоволенням відпочили на «Веселій перерві», проведеній учителем Швець Катерина Євгеніївна з учнями 2-Б класу.

Швець К.Є. запросила на в...
Швець К.Є. запросила на веселу перерву
Змагаємося разом
Змагаємося разом
Завдання вiд бiлочок
Завдання вiд бiлочок
Весело гуртом
Весело гуртом

Було представлено виставку методичних матеріалів, портфоліо вчителів, зразки учнівських проектів. Учасники семінару ознайомилися з навчально-методичною базою школи І ступеня, матеріально-технічним забезпеченням кабінетів, виставкою художньо-технічної творчості учнів початкової школи та кращими зразками класних газет.

Ми готуємось до школи!
Ми готуємось до школи!
Наша творчiсть
Наша творчiсть
Фрагмент виставки
Фрагмент виставки
Оригiнальна газета (1-А)
Оригiнальна  газета (1-А)
Шкiльне життя (2-В)
Шкiльне життя (2-В)
Тематична газета (1-Б)
Тематична газета (1-Б)
Подорож (2-А)
Подорож (2-А)
Наша чудова школа (4-А)
Наша чудова школа (4-А)

Методист із навчальних дисциплін (початкова школа) Антонішина Ю.М подякувала творчому колективу початкової школи та адміністрації закладу за змістовну й цікаву методичну панораму, нагадавши слова А.С.Макаренка: “Виховання – процес соціальний у найширшому розумінні, виховує все: люди, речі, явища, але передусім і найбільше – люди. Серед них на першому місці – батьки й педагоги».

Заступник директора з навчально-виховної роботи Пастух Л.М.

Обмін перспективним педагогічним досвідом

Обмін перспективним педагогічним досвідом

 

 

 

 

1) Майстер-клас для вчителів міста на тему «Практичне застосування ІКТ у викладанні суспільних дисциплін» 28 лютого 2010 року. Учитель: Гаврилюк Ю.П.  »»»

 


2»»»


3) Семінар - методична панорама для голів МО класних керівників школи І ступеня на тему «Практичне застосування форм позаурочного виховання як складової частини навчально-виховного процесу в початковій школі» 19 грудня 2012 року  »»»


4) Семінар для Школи інтерактивного навчання освітян 10 квітня 2013 року »»»

 

 


5) Учитель: Гаврилюк Ю.П. Семінар із досвіду роботи переможців фахових конкусів ("Кращий навчально-методичний посібник" у рамках акції «Ярмарок фахових сподівань» загальноміського проекту «Ім'я в освіті міста» в номінації "Електронний навчальний посібник") для голів шкільних методоб'єднань вчителів історіїї та права на тему "Впровадження технології змішаного навчання в педагогічну діяльність учителя історії" 11 грудня 2015 року.   »»»


6) Методичний семінар-практикум для вчителів міських шкіл «Міжпредметні зв'язки на уроках математичних наук» 6 квітня 2017 року  »»»

 


 

Семінар для Школи інтерактивного навчання освітян 10 квітня 2013 року

Семінар для Школи інтерактивного навчання освітян 10 квітня 2013 року

10 квітня 2013 року на базі закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Вінницької міської ради» відбувся семінар для Школи інтерактивного навчання освітян. Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методології та управління освітою ВОІПОПП, керівник академічної групи вчителів логіки Василенко Надія Володимирівна виступила з доповіддю про значення курсу «Логіка» у змісті освіти.

Заступник директора з навчально-виховної роботи закладу Пастух Людмила Михайлівна у своєму виступі підкреслила, що освіта ХХІ століття – це освіта для людини – особистості, яка володіє надзвичайно важливим логічним арсеналом: методами аналізу й узагальнення, вмінням доводити і спростовувати, робити правильні висновки, приймати обґрунтовані, раціональні в тій чи іншій ситуації рішення. З огляду на зазначене, маючи тверде переконання, що вивчення логіки сприяє становленню конкурентоспроможної особистості, розвитку професійної компетентності вчителя, колектив педагогів школи І ступеня 3 роки поспіль пропонує ввести до навчального плану курс «Логіка» (одна година на тиждень у 2-4 класах. Програма О.Митника).

Урок-змагання в 3 класі 1...
Урок-змагання в 3 класі 10 квітня 2013 року
Школа інтерактивного навч...
Школа інтерактивного навчання освітян-Надія Василенко розпочала роботу семінару
Учасники семінару на заня...
Учасники семінару на занятті з логіки
Цікава штука логіка-наука
Цікава штука логіка-наука
Дорослим теж цікаво
Дорослим теж цікаво
Капітан команди 3-А класу
Капітан команди 3-А класу
Капітан команди 3-Б класу...
Капітан команди 3-Б класу приходить на виручку
Оволодіваємо мистецтвом м...
Оволодіваємо мистецтвом мислення
Шукаємо раціональний спос...
Шукаємо раціональний спосіб розв'язання задачі
Рівноцінні суперники
Рівноцінні суперники
Радісна дорога до знань
Радісна дорога до знань
Розрізняємо істинні й хиб...
Розрізняємо істинні й хибні судження
Обов'язковий елемент урок...
Обов'язковий елемент уроку - час відпочити
Фізкультхвилинки подобают...
Фізкультхвилинки подобаються і нашим учителям, і завучу
Алла Володимирівна з нови...
Алла Володимирівна з новим завданням для груп
Цій групі потрібна підтри...
Цій групі потрібна підтримка Ірини Валеріївни
Цікава робота в парах
Цікава робота в парах
Працюємо в групах
Працюємо в групах
Завжди готові
Завжди готові
Ірина Шахрайчук використо...
Ірина Шахрайчук використовує ІКТ на уроках логіки
Алла Волошинська контролю...
Алла Волошинська контролює роботу груп
Відчуваємо себе єдиним тв...
Відчуваємо себе єдиним творчим колективом
Групи-переможці - прийнят...
Групи-переможці - прийнято обгрунтоване рішення
Підводимо підсумки, аналі...
Підводимо підсумки, аналізуємо явища й події

У рамках роботи семінару слухачі курсів очно-заочної форми інтерактивного навчання відвідали уроки логіки вчителів Швець Катерини Євгеніївни (2-Б клас), Шахрайчук Ірини Валеріївни та Волошинської Алли Володимирівни (3-А, Б класи). При обговоренні уроків учителі обласних шкіл відзначили очевидну результативність викладання логіки: учні вільно висловлюються, залучаються до пошукової діяльності, що сприяє підвищенню зацікавленості процесом навчання; розвивається спостережливість, формується вміння відстоювати свої думки, бажання шукати додаткову інформацію.

Катерина Швець перед урок...
Катерина Швець перед уроком
Починаємо мандрівку дивов...
Починаємо мандрівку дивовижним світом Логіки
Зрозуміла й приваблива ме...
Зрозуміла й приваблива мета уроку
Оволодіваємо мистецтвом м...
Оволодіваємо мистецтвом мислення
Катерина Євгеніївна керує...
Катерина Євгеніївна керує розвитком творчих здібностей учнів
Цікаво дітям, цікаво учас...
Цікаво дітям, цікаво учасникам семінару
Весняний настрій - чарівн...
Весняний настрій - чарівна посмішка
Аналізуємо. синтезуємо, п...
Аналізуємо. синтезуємо, порівнюємо...
Вчимося мислити
 Вчимося мислити
Ми на правильному шляху ...
 Ми на правильному шляху до мети
11. Вчасна допомога улюбл...
11. Вчасна допомога улюбленої вчительки
Тренуємо свій розум
Тренуємо свій розум
Засвоюємо правила і закон...
Засвоюємо правила і закони логіки
Я - розумниця
Я - розумниця
Абстрагуємо, узагальнюємо...
Абстрагуємо, узагальнюємо, вчимося правильно мислити
Найважливіше необхідно за...
Найважливіше необхідно занотувати
Робочий момент
Робочий момент
А я перша!
А я перша!
Заслужений відпочинок
Заслужений відпочинок
Чудово! Новації працюють ...
Чудово! Новації працюють на кінцевий результат
Подорожуємо країною Логік...
Подорожуємо країною Логіки
Перетворюємо хибні суджен...
Перетворюємо хибні судження на істинні
Мої маленькі розумники!
Мої маленькі розумники!
Конструктивна взаэмодія м...
Конструктивна взаэмодія між учителем і учнями
Форма інтерактивного навч...
Форма інтерактивного навчання створює комфортні умови
Робота в групах
Робота в групах
Усе під контролем учителя
Усе під контролем учителя
Розумова гімнастика
Розумова гімнастика
Донька-розумниця і мама -...
Донька-розумниця і мама - активна помічниця
Напружена робота маленьки...
Напружена робота маленьких і дорослих
Заступник директора Людми...
Заступник директора Людмила Пастух небезпідставно задоволена процесом навчально-виховної роботи на уроці
32. Форма інтерактивного ...
32. Форма інтерактивного навчання створює комфортні умови
Підготовка до обговорення...
Підготовка до обговорення уроку
Полюбуйтесь нами!
Полюбуйтесь нами!
Логіка - таки Королева
Логіка - таки Королева
Очікування здійснилися - ...
Очікування здійснилися - урок інтелектуальної досконалості

Підводячи підсумки, Василенко Н.В. наголосила, що робота досить складна, але цікава, бо змушує кожного (і вчителя, і учня) переглянути свої можливості, працювати водночас і на перспективу - впливати на успіх у соціумі.

Дякуємо всім учасникам семінару за плідну співпрацю з питання вивчення та впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду роботи при викладанні курсу «Логіка» в школі І ступеня.

Заступник директора Пастух Л.М.