Казки, «створені самим життям»
- Деталі
- Опубліковано: Вівторок, 23 липня 2013, 19:34
- Перегляди: 3420
Світова література. 5 клас
Тема: Казки, «створені самим життям». Г.К. Андерсен – відомий казкар»
Мета: дати учням відомості про життя і творчість Г.К. Андерсена; поглибити знання змісту казок; розвивати творчі здібності учнів, навички виразного читання; виховувати любов до казок Г.К. Андерсена, прагнення досягати поставленої мети (на прикладі життя казкаря).
Обладнання: виставка книг, ілюстрації до казок, портрет Г.К. Андерсена, карта світу, фотографії, музика Е. Грига, Сен-Санса.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, географія, музика.
I. Організаційний момент
II. Оголошення теми, мети
III. Актуалізація опорних знань
– Скажіть, чи відомо вам ім’я Г.К. Андерсена?
– Коли вперше ви познайомилися з його казками?
– Які з них є вашими улюбленими?
Якими є ваші очікування від сьогоднішнього уроку?
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Вступне слово вчителя (Звучить муз.Е. Грига).
– Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми здійснимо подорож у казку. А допоможуть нам у цьому присутні тут біографи, літературознавці, бібліографи, актори. Але хто це?
(Тихенько, навшпиньках входить Оле-Лукойє з двома парасольками – різнокольоровою і чорною. Він підходить до столу, сідає в крісло, розклавши парасольки).
2. Виступ Оле-Лукойє.
– Ось і я! Ви мене, напевно, впізнали? Адже я живу на світі другу сотню років! Я – Оле-Лукойє! Я казкар і розповідаю свої історії, схожі на казки, тільки хорошим і добрим людям. І для вас я підготував дуже цікаву історію з життя людини, яка стала королем, не маючи корони, і завоювала весь світ, не вміючи тримати в руках меч. Слухайте…
(Звучить муз.Сен-Санса «Лебідь»).
3. Виступають Біограф, Географ, які у казковій формі розповідають присутнім основні відомості з життя письменника.
Бібліограф знайомить з виставкою книг та ілюстрацій до них.
4. Театралізована вікторина.
– Спробуйте пригадати казки Андерсена, фрагменти яких підготувала для нас творча група акторів.
(Актори у виді пантоміми або інсценування невеликих фрагментів казок просять відгадати, про кого з героїв Андерсена йде мова).
Задіяні фрагменти з казок: «Нове вбрання короля», «Свинопас», «Принцеса на горошині», «Дюймовочка», «Гидке каченя», «Русалонька» з музичним супроводом.
5. Інсценування окремих епізодів казки «Снігова королева».
6. Слово героям нашої подорожі:
Оле-Лукойє: А ось тепер наша казка дійсно закінчилася.
Біограф: А може, це була і не казка. Великий казкар помер більше ста років тому.
Географ: В столиці Данії – Копенгагені, в Королівському саду, йому збудували пам’ятник. Вхід у копенгагенський порт охороняє статуя Русалоньки, героїні однієї з найдивовижніших казок Андерсена. А в столиці Італії – Римі – є чудовий палац, який має назву «Палац Снігової Королеви».
V. Узагальнення та систематизація
1. Мікрофон.
– Що найбільше вам сподобалося сьогодні на уроці?
– Що вразило?
– Що здивувало?
– Чому навчила вас казка про Казкаря?
2. Слово вчителя.
Сьогодні ми разом із Андерсеном сміялися над голими королями і принцесами на горошині, вчилися у гидкому каченяті бачити прекрасного лебедя, розтоплювати лід у серцях.
Тепер ви знаєте, хто став королем, справжнім власником людських душ, не маючи корони, хто підкорив увесь світ, навіть не вміючи тримати в руках меча. Адже казки Г.К. Андерсена вчать людяності, добру, любові, тому що їх «створювало саме життя».
VI. Підведення підсумків, виставлення оцінок
VII. Домашнє завдання