Складання таблиць додавання і віднімання числа 5
- Деталі
- Опубліковано: Неділя, 21 липня 2013, 19:44
- Перегляди: 8769
Математика. 1 клас
Мета:
• ознайомити учнів із таблицями додавання і віднімання числа 5, формувати навички додавання і віднімання числа 5, закріпити вміння збільшувати і зменшувати число на кілька одиниць, складати і розв’язувати приклади і задачі;
• розвивати логічне мислення , творчу уяву, пам’ять, математичне мовлення;
• виховувати почуття взаємодопомоги, охайність при виконанні письмових робіт.
Обладнання: предметні малюнки, геометричні фігури, презентація.
І. Організація класу до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Інсценізація та мотивація навчальної діяльності
Вчитель: Діти, сьогодні до нас на урок завітав гість, а який, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.
Зайчик: Скоро Новий рік і моя ялинка засяє яскравими вогнями. Вона буде найкращою в лісі!
– Доброго дня, діти! Я прийшов запросити вас на Новорічне свято , яке відбудеться в нашому лісі!
Чаклунка:
– Свята не буде! Ніколи твоя ялинка не засяє! Хіба виконаєш всі мої завдання за 35 хвилин, тут же, без підготовки. Та вони тобі не під силу. Не сяяти твоїй ялинці!
Зайчик:
– Що робити? Що робити? Ой, дітки, допоможіть мені, будь ласка! Я так хочу, щоб новорічна ялинка засяяла!
Вчитель: Ну, що, діти, допоможемо!? То швидше до роботи!
2. Фронтальне опитування
«Щоденне повторення – міцніші знання»
а) Як називаються числа при відніманні?
б) Як називаються числа при додавання?
в) З яких частин складається задача?
г) Число 5 збільшили на 2.
д) Число 8 зменшили на 4 .
3. Усний рахунок
Вчитель: Діти, допоможемо зайчику відшукати потрібну морквинку. Її потрібно покласти у кошик.
– Що спільного у цих прикладах? (Цифра 5)
– Що ви знаєте про число 5?
а) означає 5 предметів при лічбі;
б) має сусідів 4 і 6;
в) 5 – це одноцифрове число;
г) 5 – це 1 і 4; 2 і 3; 3 і 2 ; 4 і 1.
д) 5 – це непарне число;
4.Каліграфічна хвилинка
Діти прописують цифру 5. (Перегляд слайду)
ІІІ. Робота над темою уроку
1. Оголошення теми і мети уроку
– Сьогодні на уроці ми розглянемо таблицю додавання і віднімання числа5 до одноцифрових чисел, будемо складати і розв’язувати приклади й задачі, збільшувати і зменшувати числа; розвивати мислення, увагу.
2. Пояснення нового матеріалу
Робота з таблицею.
1 + 5 = 10 – 5 =
2 + 5 = 9 – 5 =
3 + 5 = 8 – 5 =
4 + 5 = 7 – 5 =
5 + 5 = 6 – 5 =
3. Хвилинка відпочинку (зарядка для очей)
4.Робота над задачею (слайд)
Умова задачі: У Зайчика було 5 морквинок, а у кролика 4.
Запитання задачі: Скільки морквинок у звірят?
Аналіз задачі
– Про кого задача?
– Про що задача?
– Скільки морквинок у зайчика?
– Скільки морквинок у кролика?
– Яке запитання задачі?
– Якого типу ця задача?
– Якою дією буде розв’язуватися?
Розв’язання задачі:
5 + 4 = 9 (м.)
В.: 9 морквин.
ІV. Фізкультхвилинка
V. Первинне закріплення за вправою з підручника
Запис і розв’язок прикладів на сніжинках:
4 + 5= 8 – 5=
7 – 5 = 9 – 3=
Геометричний матеріал. Робота в парі.
Вчитель: В парі працюємо, – дружбу цінуємо.
– Відгадайте загадку:
– Давайте і ми з геометричних фігур складемо снігову бабу.
VI. Підсумок уроку
Вчитель:
Чаклунка разом із дітьми: Раз, два, три – ялиночка, світи!!!
Вчитель:
– Діти, що ми робили на уроці?
– Яке завдання від чаклунки вам найбільше сподобалося?
– Молодці, дякую вам за працю на уроці. А зайчик роздасть своїм новим друзям новорічні сюрпризи!