Результати моніторингу якості освіти

Результати моніторингу якості освіти  2016/2017 н.р.

     На виконання наказу Департаменту освіти від 20.03.2017 р. № 126 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів у системі загальної середньої освіти міста у 2016/2017 н.р.», відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 20.10.2016 № 1272«Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році» із змінами, внесеними наказом МОН України від 30.12.2016 № 1696«Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 20 жовтня 2016 року № 1272», листа МОН України від 13.03.17 року № 1/9-149 «Про проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах, у 2016/2017 навчальному році», на виконання наказу директора закладу від 31.03 2017 №67 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів четвертих класів у 2016/2017н.р.»в терміни, визначені педагогічною радою закладу, з 11.05.2017 р. по 19.05.2017 року проведено ДПА з трьох предметів: української мови, математики та літературного читання.

   Роботу виконували 97 випускників школи І ступеня. Учнів, звільнених від ДПА за медичними показниками, яким перенесено терміни проведення з поважної причини, не було.

   Атестація відбувалась у письмовій формі. Завдання для проведення ДПА укладалися вчителями закладу відповідно до затверджених Міністерством освіти і науки України орієнтовних вимог до змісту завдань, затверджені директором школи. При розробці підсумкових контрольних робіт дотримувалися чинні програмові вимоги та критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.

  У ході шкільного моніторингового дослідження якості знань встановлено, що державна підсумкова атестація проводилася відповідно до нормативних вимог; порушень у проведенні, за висновками атестаційної комісії, не встановлено.

      Відповідно до наказу Департаменту освіти Вінницької міської ради від 29.05.2017 № 324 «Про підсумки моніторингу проведення державної підсумкової атестації учнів четвертих класів загальноосвітніх закладів міста в 2016/2017 н.р. результати учнів закладу з української мови визнано як одні з найкращих (якісний показник навчальних досягнень складає від 80 до 100%).

  Так, за підсумками ДПА з української мови середній якісний показник - 93,9%. Краща якість знань учнів 4-А класу -100% (вчитель Чопляк С.П.). Якісний показник 4-Б,В класів - 90,9% (вчителі Кордон О.Д., Кравець І.С.). Щодо завдань, то учні найкраще впоралися з текстом для списування з пропущеними орфограмами - 81,8% та завданнями з розділу «Частини мови» - 89% - вище середнього якість знань учнів 4-В класу – 92%.

  За підсумками ДПА з літературного читання середній якісний показник по місту складає 85,5% - це (за підсумками вищезазначеного наказу ДО ВМР) кращий результат учнів, якісний показник навчальних досягнень яких складає від 85 до 100 %. Що ж до рівня навчальних досягнень учнів 4-х класів закладу, то якість знань із предмета складає 96,9%. Жанрову специфіку творів усвідомлюють 100% випускників школи І ступеня, 89% учнів зорієнтувались у смисловому структурному аналізі тексту. Найкращі результати за змістовими лініями учнів 4-А класу – 90%.

    За підсумками ДПА з математики середній якісний показник по місту складає 81,5%: заклад зазначено у переліку шкіл із найкращими результатами 93,6%. Діти якісно засвоїли геометричний матеріал -96,7%, успішно розкладають числа на розрядні доданки - 91,8%. Вище середнього показника в паралелі класів якість знань учнів 4-Б класу. Підсумки засвоєння програмного матеріалу з розв’язування задач на рух, встановлення відповідностей між величинами проаналізовано в аналітичній довідці.

    З 23 травня 2017 р. була проведена державна підсумкова атестація в 11-х класах, з 29 травня 2017 р. — у 9-х класах. Для учнів 11-х класів результати ЗНО з української мови, математики та історії України (за вибором учнів), англійської мови, фізики, географії, біології були зараховані як ДПА. Для учнів 9-х класів обов'язковими були екзамени з української мови та рішенням педагогічної ради з математики та української літератури.

   Державною підсумковою атестацією з української мови було охоплено 50 учнів 11-х класів, які гарно впоралися із поставленим завданням: 20 учнів (40%) написали роботу на високий рівень, по 23 учні (45%) – на достатній, 7 - середній і жодного учня - на початковий.

    Таким чином, ДПА показала, що в учнів 11-го класу достатньо сформовані знання з української мови (вчитель Янощук Л.Л.).

    Державна підсумкова атестація з історії України проводилась у формі ЗНО, результати чого були зараховані як ДПА.

     На 12 балів із 30 школярів написали ЗНО з історії України 3 учні: Бабак Анастасія, Кислицька Карина та Ніколаєнко Владислав. Крім того, ще 2 учні отримали оцінки високого рівня. Загалом, 64% дітей показали високий та достатній рівень (вчитель Гирич Г.Д.).

     ДПА з математики проводилась у формі ЗНО. З 26 учнів 19 учнів (73%) отримали оцінки високого та достатнього рівнів; 7 учнів – середнього і жоден – початкового (вчитель Пугачова О.В.).

   Державну підсумкову атестацію з іноземної мови (англійської) здавали 19 учнів 11 класів. 100% одинадцятикласників продемонстрували знання високого та достатнього рівнів: 47% - достатнього і 53% - високого (вчителі Чопляк В.В. та Потребенко С.М.)

     ДПА з біології вибрали 5 учнів, з яких 1 учениця отримала оцінку достатнього рівня і 4 – середнього (вчитель Білоконна Н.В.).

     Порівнюючи результати ДПА з річним оцінюванням, можна зробити висновок про розбіжність в оцінюванні учнів з української мови (10,8%; вищими є оцінки ДПА), математики (5,9%; вищими є річні оцінки), історії України (7,6%; вищими є річні оцінки) та англійської мови (4,3%; вищими є оцінки ДПА).

    Державну підсумкову атестацію з фізики здавали 10 учнів 11 класів. 70% одинадцятикласників продемонстрували знання високого та достатнього рівнів: 20% - високого, 50% - достатнього, 30% - середнього (вчитель Красільнюк З.В.)

     Державну підсумкову атестацію з географії здавали 10 учнів 11 класів. 40% одинадцятикласників продемонстрували знання високого та достатнього рівнів: 10% - високого, 30% - достатнього, 60% - середнього (вчитель Білоконна Н.В.).

    Таким чином, найкраще учні 11 класів здали ДПА з англійської мови, де якість знань 100%, найгірше – біологію та географію, де якість знань 20% та 40% відповідно.

   Порівнюючи результати ДПА з річними оцінками з навчальних предметів, можна зробити висновок, що найменша розбіжність за якістю знань з історії України (7%), найбільша – з біології (50%), фізики (30%), географії (30%).

     Державна підсумкова атестація з української мови у 9-му класі є обов'язковою і проводилася в письмовій формі (диктант) за матеріалами підібраними вчителем-предметником Чайнюк Н.В. Перевірці під час державної підсумкової атестації підлягали уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам'ятовування; уміння ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.

      На проведення атестації відводилася одна астрономічна година.

    Учні добре впоралися із поставленим завданням: 56 учнів (77%) написали диктант на високому та достатньому рівнях

   Таким чином, ДПА показала, що учні 9-го класу добре засвоїли програму з української мови: правила української орфографії та пунктуації. Ними було допущено невелику кількість пунктуаційних помилок при відокремлених членах речення (означенні) та між частинами складного речення.

  Дев’ятикласники писали ДПА з математики за завданнями, підібраними вчителем Мельничук О.М. На виконання атестаційної роботи передбачалось 135 хв.

    На високому рівні виконали всі завдання 4 учнів (5%), 37 учень (51%) продемонстрували достатні знання, 32 учнів (44%) – середні.

   Таким чином, ДПА з математики показала, що учні 9-х класів достатньо засвоїли програму з математики. Державна підсумкова атестація з української літературипроводилася в письмовій формі за завданнями вчителя Чайнюк Н.В.

      За результатами атестації 27 учнів (37%) показали високий рівень знань, достатній - 39 учнів (53 %), 7 учнів (10 %) – середній.