О рідна школо! Світле сьогодення!

 
О рідна школо! Світле сьогодення!

Кожна школа міста – це своєрідна планета, яка знаходиться у постійному русі, трудиться і живе своїми законами, традиціями і проблемами.

Школа №15 – перша у новому на той час мікрорайоні "Вишенька" – має яскраву історію: майже п'ять десятиліть – з вересня 1965 року (рішення виконкому Вінницької міської ради "Про затвердження акту державної прийомки до експлуатації трьохповерхового будинку середньої школи на 960 учнів у 1-му мікрорайоні м. Вінниці" від 26.08.1965 року – № 20\835).


Освоювати шкільну цілину на території обслуговування розпочинало 42 педагоги на чолі з талановитим керівником Ценделіним Павлом Прокоповичем, заступниками якого були Петрова Віра Олександрівна та Лисицина Віра Василівна. Творчий, трудолюбивий колектив мрійників та ідеалістів, здатних щоденно жертвувати власним для загалу, доклав багато зусиль, щоб школа стала острівцем соціального комфорту, зоною любові, відлуння якої до цих пір відчувають випускники, не забуваючи про щорічні традиційні зустрічі.

Інтенсивно забудовувався масив, зростала кількість дітей шкільного віку, і незабаром стало тісно в стінах першої вишенської. В 1971 році школа перейшла в нове чотирьохповерхове приміщення коридорного типу (Акт державної прийомки до експлуатації від 24.08.1971 р., рішенням виконкому Вінницької міської ради "Про затвердження акту державної прийомки до експлуатації середньої школи на 1104 учні в ІІІ мікрорайоні "Вишенька" від 30.08.1971 р. № 609 ) за адресою: 21021 м. Вінниця, вул.Келецька, 62.

 
Три гетьмани. Вони творил...
Три гетьмани. Вони творили історію школи.   (Три директори: Ценделін П.П., Гунько М.М., Шевчук В.П.)
Народження нової школи в...
 Народження нової школи в мікрорайоні Вишенька. Урочиста передача символічного ключа новобудови директору Ценделіну П.П.
Свято Першого дзвінка у н...
Свято Першого дзвінка у новій школі №15
Перший директор нової шко...
Перший директор нової школи – Ценделін П.П.
Здрастуй, школо! Здрастуй...
Здрастуй, школо! Здрастуй, клас! Цей дзвінок луна для нас!!!
Спільне засідання шкільно...
Спільне засідання шкільної батьківської та учнівської рад
Театр ім. М. Садовського....
Театр ім. М. Садовського. Звітний концерт учительського і учнівського колективів перед батьківською громадськістю
Щасливої дороги, любі вип...
Щасливої дороги, любі випускники! (Директор Шевчук В.П. серед випускників)
Заступник директора школи...
Заступник директора школи Таєнчук А.М. серед учителів у шкільному методкабінеті
Заняття гуртка виразного ...
Заняття гуртка виразного читання під керівництвом директора  – вчителя української мови і літератури Шевчука В.П.
Прощай, рідна школо!!!
Прощай, рідна школо!!!
Директор Шевчук В.П. сере...
Директор Шевчук В.П. серед колег
Урочиста лінійка, присвяч...
Урочиста лінійка, присвячена закінченню навчального року
З днем народження, рідна ...
З днем народження, рідна школо! (Святкування 30-річчя школи)
З днем народження, рідна ...
З днем народження, рідна школо! (Святкування 40-річчя школи)
Нам сьогодні 45!
Нам сьогодні 45!

Під школу відведена земельна ділянка площею 23019 м2, з яких 11411 м2 – двір,2561 м2 – забудівля, 9047 м2 – стадіон із футбольним полем, гандбольним майданчиком, стрибковою ямою, гімнастичними снарядами.

Режим роботи школи – 08.00-19.00. Дві зміни задіяний спортивний зал площею 261,1 м2, напружені години роботи бібліотеки, щільний графік виховних заходів у актовій залі, гурткова робота, змістовні уроки від першого до останнього дзвоника. Не вистачало приміщення для якісного проведення занять із трудового навчання – і в 1986 році виконавчим комітетом Вінницької міської ради прийнято рішення за №268 від 12.06.1986 р. "Про надання дозволу середній школі №15 на добудову майстерень", яких зараз 3, що разом із 27 класними кімнатами складає 1377,8 м2 при загальній площі навчальних приміщень 1905,6 м2.

П'ятнадцята утвердилась як школа, де працює згуртований, дисциплінований колектив педагогів, які користуються повагою батьків та учнів, бо поєднують у собі любов до справи і до дітей, впроваджують і закріплюють гуманні стосунки в процесі розбудови національної школи.

Учнівський колектив, батьківська громадськість, учителі пам'ятають і цінують попередніх керівників школи: Гунька Миколу Митрофановича та Шевчука Володимира Прокоповича, 25 років трудового стажу якого пов'язано з діяльністю школи №15.

Пріоритетним напрямом навчального процесу школи є здійснення індивідуального підходу та диференціації діяльності як на основі функціонування (з 1999 року) профільних класів школи ІІІ ступеня: фізико-математичного, філологічного, технологічного спрямування, так і шляхом створення динамічних груп безпосередньо в класах, які формуються на основі побажань школярів та результатів досліджень.

Педагогічний колектив школи разом з учнями та їх батьками ставить перед собою таку мету: домогтися суттєвого поліпшення ситуації для збереження і зміцнення психічного, фізичного та соціального здоров'я школярів, впроваджуючи інноваційні технології щодо формування культури здоров'я, використовуючи наявні традиції школи і передовий педагогічний досвід українських і зарубіжних закладів освіти, взявши за основу принципи взаємозв'язку розвивального навчання з роботою по охороні та зміцненню здоров'я учнів.

Важливе місце в роботі школи займає проблема наступності. З цією метою педагогічний та учнівський колективи плідно працюють з дошкільними виховними установами №45, №75.

Вчителі створюють необхідні умови для саморозвитку учнів, впроваджуючи в навчально-виховний процес використання інноваційних технологій: фрагменти системи роботи школи Монтессорі, основні положення "ТРВЗ-педагогіки", форми інтерактивного навчання.

У справі виховання юного покоління читачів велика роль шкільної бібліотеки, де у світлому затишному читальному залі щодня людно. Привітні, щирі, завідуюча бібліотекою Г.М. Бернацька доброзичливо зустрічають дітей і вчителів, які приходять сюди, аби підготуватися до занять, диспутів, вечорів.

Питання демократизації управління школою знаходять свою практичну реалізацію через розвиток і вдосконалення різних форм самоврядування. Завдяки учнівському самоврядуванню в школі забезпечується діловий режим життя та навчально-виховна робота.

Структура самоврядування визначається безпосередньо активом школи. Керівництво ним зосереджено в президентській раді школи. Президент шкільної республіки вибирається на загальношкільних зборах. Президентська рада складається з 10 центрів. В кожному 5-11 класах є своя структура учнівського самоврядування. Засідання ради мерів 5-11 класів проводяться раз на місяць, на яких розглядаються питання життя школи. Особливе місце у розвитку самоврядування відводиться чергуванню класів. Щопонеділка проводяться лінійки активу школи, на яких підводяться підсумки участі в різних конкурсах, олімпіадах.

Учні 1-4 класів згуртовані в об'єднання "Калинонька", 5-8 класів – в об'єднання "Подоляни". Програма "Калинонька" спрямована на виховання в молодших школярів норм і цінностей загальнолюдської моралі. Напрямки діяльності об'єднання "Калинонька" змінюються в кожному семестрі.

Діяльність учнів 10-11 класів об'єднує колектив "Дивосвіт". Старшокласники відвідують клуби, гуртки, секції, серед яких: клуб "Відвертість", клуб спілкування "Я, ти, ми" . В школі працють гуртки художньо-естетичного, спортивного, технічного напрямку. Серед них : ЮІР, "Юний пожежник ", "Юні екологи", "Чарівний клубочок", танцювальний, "Милосердя", "Старти надій ", "Літературне краєзнавство". Стало традиційним проведення шкільного фестивалю для учнів 2-11 класів "Крок до зірок".

Завдяки широкому залученню дітей до позакласної роботи, школа постійно протягом багатьох років займає призові місця на міських оглядах художньої самодіяльності.

Вся робота в школі ведеться на основі індивідуального підходу, врахування вікових, статевих, фізіологічних та психологічних особливостей дитини. Оздоровчо-освітній процес здійснюється відповідно до річного робочого плану, затвердженого педрадою. За традицією у вересні місяці проводиться місячник "Безпеки дорожнього руху", а в жовтні місячник валеології. Обов'язковими є уроки-інструктажі: "Дорога до школи ", вікторини з правил дорожнього руху "Світлофор Моргайко".

Важливою формою виховання в школі є робота шкільного радіоцентру, який знайомить учнів із новинками шкільного життя, проводить виховні, пізнавальні радіопередачі.

Традиційними для школи є дні здоров'я – "Дорогами рідного краю", які проводяться двічі на рік: восени і весною.

У школі створені умови для здійснення різних аспектів виховного процесу. Особливо успішно здійснюється естетичне та правове виховання. Вже декілька років не було злочинності та правопорушень серед учнів. В цьому плані багато працювали різні клуби, гуртки, проводилися зустрічі з працівниками правоохоронних органів.

З 2002 року в школі розпочав роботу Екологічний театр – (Керівники Даценко Л.П. та Уманець О.О.) Учасники театру є бажаними гостями в дитбудинках, притулках, будинках-інтернатах тощо. Вони привозять одяг, привабливі іграшки, ласощі, зібрані під час щорічної традиційної акції „Милосердя".

Деякі аспекти роботи школи періодично висвітлюються в засобах масової інформації (газети, радіо, телебачення).

Пишається школа й своїми кращими учнями.

                 
                 О рідна школо! Світле сьогодення.
                 Я долю буду дякувать за те, 
                 Що ти є джерелом надій моїх й натхнення,
                 За твоє серце, школо, золоте.
                 Роки шкільні випускникам ночами сняться,
                 Подяку висловити
мало слів ...
                 Магічну цифру бережуть в душі
15,
                 Як пам'ять про своїх учителів.
     

Ці рядки належать випускниці школи Наталії Євтушенко, чиї вірші неодноразово друкувалися у збірці поетів-початківців "Зелене гроно".


Пастух Л.М.