Тест з теми «Українські землі у складі Російської імперії на початку ХХ ст.»
- Деталі
- Опубліковано: Четвер, 09 квітня 2020, 15:21
- Перегляди: 339
Дистанційне навчання. Історія України. 9 клас
Учитель: Гаврилюк Ю.П.
Тест з теми «Українські землі у складі Російської імперії на початку ХХ ст.»
Ці завдання необхідно виконати письмово. На роботі вказати прізвище учня. Зображення з виконаними завданнями відправити вчителю до 15 квітня 2020 р. включно на ел. адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. . Після зазначеного терміну оцінка за роботу буде знижена на 3 бали, а після наступного за розкладом уроку з історії України (21 квітня) – ще на 3 бали.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. У якому регіоні України під час Столипінської аграрної реформи початку ХХ ст. більшість селян закріпила свої земельні володіння у приватну власність, вийшовши з общини?
А Правобережжі
Б Лівобережжі
В Півдні
Г Слобожанщині
2. Під час проведення Столипінської аграрної реформи:
А заохочувалося створення хуторів і відрубів
Б примусово відчужувалися поміщицькі землі
В розвивалося общинне (громадське) землеволодіння
Г вводилося зрівняльне землекористування «за трудовими нормами»
3. У роки революції 1905–1907 рр. в Російській імперії відбулася:
А легалізація діяльності українських політичних партій
Б перша спроба відкрити недільні українські школи
В об’єднання «Просвіт» у Товариство українських поступовців
Г реорганізація Української православної церкви
4. Поява українських парламентських громад у Державній Думі Росії була зумовлена:
А революційними подіями 1905–1907 рр.
Б виданням циркуляру про заборону реєстрації товариств «інородців»
В формуванням самостійницької течії в українському русі
Г проведенням Столипінської аграрної реформи
5. Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла:
А завершенню промислового перевороту
Б створенню монополістичних об’єднань
В націоналізації великих підприємств
Г подоланню залежності від іноземного капіталу
6. Яка головна причина міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?
А аграрне перенаселення
Б політичні утиски
В національно-релігійний гніт
Г низький рівень промислового розвитку
7. Яка країна на початку ХХ ст. визнала свої зовнішньополітичні пріоритети таким чином: «1) приєднати західні землі та з належною поступовістю викорінити тут мазепинський дух; 2) заволодіти протоками, які мають для нас виключне значення для виходу нашого флоту... в Середземне море»?
А Російська імперія
Б Австро-Угорщина
В Німеччина
Г Франція
8. Якими були причини аграрного перенаселення Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?
А демографічний вибух і збереження великого землеволодіння
Б соціальне розшарування та зростання кількості робітників
В скасування панщини та міграція селян із західноукраїнських земель
Г поразка першої російської революції та проведення Столипінських реформ
9. У ХІХ – на початку ХХ ст. розвиток машинної індустрії долає такі стадії розвитку: промисловий переворот, індустріалізація, монополізація. Реформи 60–70-х рр. ХІХ ст. сприяли:
А початку промислового перевороту
Б завершенню промислового перевороту і початку індустріалізації
В завершенню монополізації
Г завершенню індустріалізації та початку монополізації
10. Характерна ознака розвитку сільського господарства Наддніпрянської України на початку ХХ ст. – це:
А високий рівень товарності селянських господарств
Б домінування фермерських господарств
В відсутність поміщицьких господарств
Г хронічне селянське малоземелля
11. На початку ХХ ст. православна церква на українських землях була:
А складовою Української греко-католицької церкви
Б складовою Російської православної церкви
В складовою Грецької православної церкви
Г самостійною (автокефальною) церквою
12. Українські парламентські громади в І та ІІ Державних Думах Російської імперії обстоювали:
А гасло ліквідації «межі осілості» в українських губерніях
Б вимогу створення української автокефальної церкви
В право України на початкову школу і судочинство українськоюмовою
Г ідею скасування Емського указу
13. Правонаступницею якої партії в 1905 р. стала Українська соціал-демократична робітнича партія?
А Революційної української партії (РУП)
Б Русько-української радикальної партії (РУРП)
В Української народно-демократичної партії (УНДП)
Г Української народної партії (УНП)
14. У якому місті на українських землях у роки революції 1905–1907 рр. виникла перша рада робітничих депутатів?
А Києві
Б Катеринославі
В Юзівці
Г Одесі
15. У яких скликаннях російської Державної Думи були створені українські думські громади?
А І та ІІ
Б ІІ та ІІІ
В І та ІV
Г ІІІ та ІV
16. Хто був керівником Української думської громади у І Державній Думі Росії?
А М. Міхновський
Б М. Грушевський
В І. Шраг
Г В. Шемет
17. Яку інформацію можна отримати з наведеної історичної карти?
А визначити відповідність адміністративно-територіальногоустроюукраїнських земель межам розселення українців на початокХХ ст.
Б визначити економічну спеціалізацію регіонів України на початок ХХ ст.
В визначити загарбницькі плани держав щодо українських земель напередодні Першої світової війни
Г визначити особливості українського національно-визвольного руху на початку ХХ ст.
18. Укажіть ім’я державного діяча ХХ ст., якому належить наведений уривок із виступу в Державній Думі Росії на захист пропонованої ним реформи.
«В основу закону 9 листопада покладена певна думка, певний принцип... У тих місцевостях Росії, де особистість селянина отримала вже певний розвиток, де община як примусовий союз ставить перешкоду для його самодіяльності, там необхідно дати йому свободу працювати, багатіти, розпоряджатися своєю власністю; треба дати йому владу над землею, треба позбавити його від кабали віджилого общинного ладу».
А П. Столипін
Б П. Валуєв
В М. Терещенко
Г О. Брусилов
19. Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?
«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської... До обов’язків уряду ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»
А створення губернських зборів і земських управ
Б утворення Української автокефальної церкви
В поява перших україномовних періодичних видань
Г відкриття в усіх університетах кафедр історії України
20. Кому з діячів українського визвольного руху найбільш імовірно могло належати таке висловлювання?
«Час вишиваних сорочок... минув і ніколи вже не вернеться.
Українська інтелігенція стає до боротьби кривавої і безпощадної. Вона вірить в сили свої і вона виповнить свій обов’язок. Вона виписує на своєму прапорі ці слова: “Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна від Карпат аж до Кавказу... Наша нація ступила на новий шлях життя, а ми мусимо стати на її чолі, щоб вести до здійснення великих ідеалів" ... Державна самостійність єсть головна умова існування нації, а державна незалежність єсть національним ідеалом у сфері міжнаціональних відносин».
А М. Грушевському
Б М. Міхновському
В Д. Донцову
Г М. Драгоманову
21. Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905–1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела?
«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури… Південноросійська народна школа не має потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги на українській мові не тільки некорисні, але й небезпечні...»
А великодержавний шовінізм
Б земельна реформа П. Столипіна
В міграція росіян на Південь і Схід України
Г подолання сепаратизму поляків-землевласників Правобережжя
22. Яке щоденне періодичне видання було започатковане в роки революції 1905–1907 рр. Є. Чикаленком?
А «Зоря Галицька»
Б «Рада»
В «Основа»
Г «Громада»
Завдання на встановлення відповідності
23. Установіть відповідність між історичними постатями та їхніми характеристиками.
А Громадський і політичний діяч, організатор і видавець першої щоденної україномовної газети
Б Прем’єр-міністр Росії, ініціатор ґрунтовної аграрної реформи; прирівняв українців, що проживали в Російській імперії, до «інородців»
В Підприємець, цукрозаводчик, землевласник, меценат української культури
Г Вчений, винахідник, громадський діяч, ініціатор відкриття Харківського університету
Д Актор, режисер, видатний діяч українського театру
24. Установіть відповідність між назвами українських політичних партій та їхніми характеристиками.
А Провідна партія Галичини, центральне місце у програмі якої посідала ідея створення української автономії в імперії Габсбурґів
Б Партія Наддніпрянської України соціал-демократичного спрямування, що виступала за парламентаризм і федералізм як засіб забезпечення автономії України у складі Росії
В Перша українська політична партія, у програмі якої було закріплено та обґрунтовано постулат політичної самостійності України
Г Партія Наддніпрянської України самостійницького напряму, яка об’єднувала національних радикалів навколо ідеї боротьби за створення незалежної України
Д Перша українська політична партія Наддніпрянської України, програмним документом якої стала брошура «Самостійна Україна» М. Міхновського
25. Установіть відповідність між періодами та подіями.
А «Справа Бейліса»
Б Діяльність Української думської громади
В Економічна криза в Російській імперії
Г Перша російська революція
Д Столипінська аграрна реформа
Завдання на встановлення правильної послідовності
26. Установіть послідовність подій.
А «Божою милістю Ми, Олександр ІІ..., оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів»
Б «Не допустити ввезення в межі імперії... будь-яких книжок…, що видаються за кордоном малоросійською говіркою, ...припинити видання газети “Київський телеграф"»
В «Видання книг малоросійською мовою як духовних, так і навчальних для першопочаткового читання народу, припинити...»
Г «За рік після його оприлюднення виходило майже 29 українських періодичних видань. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб" у Лубнах і щоденної української газети “Громадська думка" в Києві...»
27. Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя початку ХХ ст.
А Створення української парламентської громади в І Державній Думі
Б Повстання матросів на броненосці «Князь Потьомкін-Таврійський»
В Видання Маніфесту царя Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод
Г Створення Революційної української партії (РУП)
28. Установіть послідовність подій.
А «Справа Бейліса»
Б Утворення ТУП
В Третьочервневий переворот
Г Убивство в Києві П. Столипіна
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді.
29. Які завдання мали бути вирішені під час земельної реформи П. Столипіна?
1 розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції
2 ліквідувати панщину та кріпосницьку залежність селян
3 підірвати землеволодіння Російської православної церкви
4 подолати гостру кризу сільськогосподарського перевиробництва
5 підняти економічну ефективність сільського господарства
6 зміцнити соціальну опору самодержавства на селі
7 розв’язати проблему аграрного перенаселення
30. Які події відбувалися на території України в роки революції 1905–1907 рр.?
1 убивство в Києві прем’єр-міністра Росії П. Столипіна
2 повстання у Києві саперного полку під керівництвом підпоручика Б. Жаданівського
3 повстання на броненосці «Князь Потьомкін-Таврійський»
4 утворення Української революційної партії
5 повстання селян у Великих Сорочинцях
6 створення Товариства українських поступовців (ТУП)
7 «Справа Бейліса»
31. Що мали на меті реформи прем’єр-міністра Росії П. Столипіна?
1 ліквідувати поміщицьке господарство
2 зруйнувати селянську общину (громаду), утвердити приватну власність на землю, модернізувати сільське господарство
3 забезпечити домінування Росії на світовому ринку продовольства
4 створити соціальну опору царизму на селі, ліквідувати соціальну базу для революційного руху на селі
5 ліквідувати аграрне перенаселення в центральних районах Росії, України, освоїти простори Сибіру та Далекого Сходу
6 установити конституційну монархію
7 приборкати національні рухи в Російській імперії
32. Якими були позитивні наслідки революції 1905–1907 рр. для українства Наддніпрянської України?
1 скасування панщини
2 запровадження української мови в школах і судочинстві
3 створення українського університету
4 поява україномовної преси
5 надання окремого представництва українцям у Державній Думі Росії
6 поява різноманітних українських організацій; було здобуто перший досвід парламентської діяльності
7 скасування для селян викупних платежів